måndag 19 september 2011

Helgen som gick

Lördagen bjöd på vackert väder och en helt fantastisk morgon.
Efter frukosten tog vi en uppfriskande promenad.
Sedan var det dags att börja packa in möblerna för vintern.
Så nu är de under skydd och kommer fram till våren igen.
Plockade troligen dom sista kantarellerna på tomten, fick ihop ca 1 liter.
Inköpt färsk lax med ris och sås med citron o kantareller.
Mm det slank ner hur lätt som helst.
Efter middagen slocknade denna bloggare på soffan till rullebons förtret.
Snarka, påstås jag ha gjort!!!
Nä nä det gör inte fina damer som jag :)
Kameran och jag tog en liten runda i närområdet.
En seglare övande nog att angöra en brygga.
Den la till flera gånger. Säkert någon som köpt segelbåt och hade lite övningskörning.
Grannens båtavskiljarmokapärer blev fotade.
Söndagen blev lite blötare, men promenaden hanns med ändå.
Eftermiddagen delade vi med ett gäng fotoglada vänner i Fotogruppen Ale vid Svandammarna i Surte.
Runda runt dammarna och fotografering hanns med innan störtregnet kom.
Men vad gjorde det, när man kom in till ett dukat fikabord och värme.
Där diskuterades allt från fåglar, foto, semestrar och mycket annat.
Mycket skratt och skoj gjorde att tiden gick fort och det hann nästan börja mörkna innan vi lämnade fågelstugan.
Lägger ut mina fina fågelbilder och alltid roar det någon fågelfotograf att se dessa alster :)
Till sist några av sommarens bästa och mysigaste minnen:
Alla besök av Albin hos oss i vagnen och våra utflykter ut i det gröna och blåa med fikakorg och kameror o kikare.
Några höstövernattningar hinner vi nog med till i vagnen, innan vi bommar igen helt för året.
En go låt att lyssna på. Gissa vilken?








3 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder, gillar särskilt de sista men även de andra är bra. Lite tråkigt att ha missat Svandammen men den finns ju kvar så jag får väl ta mig en egen tur dit.

mammakero sa...

Så nu har ni "gjort vinter", alltså tagit in utemöblerna och ställt undan husvagnen? Vi har inte kunnat "göra vinter" och stängt stugan än. Kanske orkar vi göra det i helgen som kommer. Denna helg har vi inte gjort många knop, då alla i familjen har olika kraftiga förkyldningar.
Fina bilder, som vanligt. Jag gillar första och sista bilden! Snygg träkosa!

Sivinden sa...

Nydelige bilder!