måndag 5 september 2011

Britta sviker mig :(

Min trogna lurviga livskamrat, Britta, har flyttat.
Till rullebons famn i fåtöljen bredvid. Hm. Vända ryggen till den hand som föder henne, inte bra!
Fjäskar och kurrar och stryker sig runt honom. Och blänger på mig. Tur att inte katter kan prata! Undrar vad jag har gjort?
Men men jag kan ge igen ibland.
He he. Ops! ut genom dörren :)
Britta, katten som flyttade in till oss, skabbig och eländig.
Krävde plats, skrämde dom andra lurviga inneboendes, vovven och katten.
Med henne kom det någon månad senare ut 4 små lurviga till :)
En kull till har hon lyckats med, varav en fick stanna kvar med henne hos oss.
Numera är det bara dom kvar här hemma.  
Vovven och katten har kommit till djurhimlen, saknade av oss andra hemma.
Britta som ingen vet hur gammal hon är, men vi gissar på ca 12-14 år, ser pigg ut men ibland märks att ålder börjar ta ut sin rätt.
Hon är fortfarande ute på nätterna och jagar möss som hon ska visa upp, mitt i natten, jamades utanför sovrumsfönstret. Ja det är bara och gå upp och ge beröm. Sedan kan måltiden påbörjas :(





1 kommentar:

Anonym sa...

fina fina Nissan (britta) hon visste direkt hur hon skulle göra den dagen jag tog hem henne till dig ;) kram Anna