lördag 3 september 2011

Fototriss del 147: Skyltar

Skyltar hm......
Fick mig att tänka på ett av mina senaste besök på pelargonmuseet på Orust.
Där är alla pelargonerna så fint organiserade.
Med skyltar per art och skyltar i varje kruka med namnet på pelargonen.
Många av dom finns att köpa av som sticklingar. Ett riktigt paradis för pelargonfantaster. 

Länk med info om Pelargonmuseet

Min sista bild är från Gamla stan i Stockholm där vi var för några veckor sedan.
Gåsgrändsvalvet med både gamla och nya skyltar.
Fascinerande att gå i en värld bevarad för framtiden, för att visa historien.
Där fick jag till det :)
Här kan du se på andras foton med tema Skyltar

16 kommentarer:

judotter sa...

Gåsgränd vittnar om vår historia.
Vackert.

Unknown sa...

For et artig sted ,jeg hadde gått bananas hvis jeg var der, fine bilder klem Marit.

Leena sa...

Synd bara att de förstör en så fin gränd med nya skyltar......
Blev sugen på pelargoner i mina fönstren när jag tittade på dina bilder.

Jan Helleberg sa...

Wow vilken härlig triss, fina alla tre men gränden blir min favorit. :)

Lena o Tommy sa...

Oj vilka charmiga foton. Gränden är jättefin, och vilket härligt namn sedan!

Barnens Hjältar sa...

Jättefin triss! Ha en fin söndag!

Jah Hollis sa...

Överst var det information för folk med specialintresse. Och gränden i Gamla stan finns det säkert en massa att informera om (och formuleringen var fin).

Barbro S sa...

Fina bilder, härligt med så många pelargoner på samma ställe:).

mammakero sa...

Jag ville ha tag på snygga skyltar som visar vilka örter det är planterade på en kryddträdgård, så visade sej det att den närmaste kryddträdgården hade en "kryddkarta" vid ingången... Inte lika kul...
Pelargonerna hade alla små stickor med namnen gissar jag!
Jag hade gärna följt dej och kollat in pelargonerna...
Snygg triss!

Sivinden sa...

Flott triss! Bare fine skilt og vakre bilder:)

SigridfraEnget sa...

Snygg triss!

Linnea sa...

Så fint det är med pelagoner, vackert. Gillar att du knatat omkring i vår vackra huvudstad. Gåsgränd, gåshud, många hemskheter har utspelat sig i Gamla Stan.
Ha det bra Lena/Linnea

Pialotta sa...

Fiffigt med pelargonbilden :) Annars gillar jag din trea bäst.. riktigt fin bild :)

Erik "Semlan" sa...

Bra med skyltar för att skilja pelargonerna åt. I alla fall för en svag "blomnämnare" som jag. ;-)
Gillar Gåsgränd och Gamla stan i stort. Historia i levande miljö gillar jag, snyggt foto. :-)

Ma sa...

Fint med alla pelagoner och avslutet med Gåsgränd var tjusigt...

- ma - sa...

Nok en fin triss! Morsomt å se alle variantene, de med pelargoniene likte jeg :)