lördag 3 mars 2012

Fototur till Marstrand

Idag blev det en vårlig tur ut till Marstrand med mina fotokompisar i Fotogruppen Ale.
Redan på färjan över fick vi fina tips av en "lokalbo" vart det finaste fanns :)



 Räkmackan avnjöts på förträffliga Hamnkrogen med en uppassade Veronica som hade fullt upp med hungriga gäster.

 Tappra fotografer på höga höjder :)
 Silverpoppeln vid Rådhustorget


 Societetshuset med Gyllenhammars "gamla sommarstuga" i bakgrunden.
 En fotogenie till marskatt, vårflörtade med oss:)
Vi hann även in här och fika och åt världens godaste kladdkaka :)
Varmbadshus och vandrarhem, allt i ett, till mycket bra priser.
Här får vi nog planera in en helg med övernattning, god mat och en historievandring på fästningen.
Dagen till ära har jag ett litet jubileum oxå: 10,000 bloggluttare passerad :)
Kul att ni kikar in och ser på mina bilder och kommentarer.
Extra glad blir jag till alla er som lämnar en hälsning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt som alltid. Grattis till dina första 10 000

reneesfotoblogg sa...

Nu är dina bilder mycket ljusare, har du kalibrerat? Grattis till tiotusen!
Och visst var det en härlig dag!

mammakero sa...

En resa till MARStrand i Mars månad och möter en flirtande MARSkatt!
Fina bilder, mysigt att få följa med dej! Vilken härlig räkmacka! Den såg supergod ut!

Lena Börjesson (Liisanantti) sa...

Hade passat bra som fototriss i denna månad:)
Nu får jag ut och jaga prickar.

Rantamor sa...

Nu förstår jag att du tyckte det kändes konstigt med mina snörika foton på havet, ni har ju vår där nedöver...
Vi har faktiskt en massa snö kvar men det smälter långsamt och det är bra för isen på havet vill vi ha kvar ett bra tag...
Lite vårfiske i solen är inte helt fel, men idag blåser det ordentligt kall nordanvind, så det bli ingen havspromenad inte...
Härlig uttflykt med dina fotovänner...

Ha d gott...