tisdag 25 oktober 2011

Jag har bott vid en landsväg (45:an)

E 45 håller på att byta skepnad.
Surte är inte sig likt längre. Vissa dagar hittar jag inte hem ens en gång.
Avfarter och påfarter ändras hela tiden.
Detta är min rondell/infart i Surte norra!
Här har jag oxå bott i hela min ungdom.
Huset som inte finns längre stod vid brofästet.
Det enda som finns kvar är dessa 3 äppelträd som dom som bygger försöker bevara.










Gatsten! Undrar om det finns maskin för tillverkning av stenen?

Lövskogen precis bakom gamla tomten. Underbar att bara kliva in i och omslutas

Jag bor fortfarande vid denna landsväg.
Ca 500 m ovanför denna plats!
Huset blev inlöst och rivet för ca 4 år sedan.
Och vi som bor här i norra, ser framemot att vägen blir färdig.

1 kommentar:

mammakero sa...

Wind of change.
Under bilden på gatstenen, läste jag gasten...