tisdag 17 januari 2012

En vecka av vård

Veckan går i "vårda kroppen" stil.
I går fick fötterna omvårdnad, idag bidde det helkroppsmassage och noppning och färgning av ögonbrynen!
Sist men inte minst, ska naglarna fixas på torsdag inför avfärd till varmare breddgrader.
Klipp och färg av håret fick jag förra vecka.
Den förbannade inflammerade axeln känns lite bättre idag (ta i trä).
Har blivit s.k tillfällig pillerknarkare pga denna hemska smärta.
Detta ska kureras bort så fort som möjligt.
Och förhoppningsvis aldrig återkomma.
Visst ja, glömde att sjukgymnasten ska ta sig en koll på axeln oxå i veckan.
Imorgon blir det heldag med alla jobbarkompisarna för en planeringsdag i Slottskogen fina natur.
Vid långlunchen lär det bli tid över för en promenad i parken.
Och så kommer min lille kille över helgen och hälsar på mormor och morbror :)
Även själen blir omhändertagen.



4 kommentarer:

mammakero sa...

Men så härligt med omvårdnadsvecka av kroppen! Mindre kul med en asvärkande axel.Hoppas som du på att det blir bättre för att aldrig återvända!

reneesfotoblogg sa...

Gjorde det någon "nötta"?

Rantamor sa...

Men vilken omvårdnad du har om din kropp och själ...
och så ska du resa bort...
underbart ju.
Är många bloggvänner som drar iväg nu till varmare länder, och det kan jag förstå med detta gråa kalla väder...
äh ja får ta å slå på bastun jag och njuta lite av värmen och goset...

Ha en underbar resa när du nu sticker...

Unknown sa...

jättefina bilder. den första hade det lilla extra i mitt tycke.. värme, ljuset och färgerna :)