lördag 20 augusti 2011

Fototriss del 145: Solitär

Veckans triss fick man tänka till på, SOLITÄR, inget vanligt ord i mitt dagliga språk. Med hjälp av synonymerna har jag kommit fram till nedanstående foton.

På denna vackra kobbe ute vid Tjurpannan, Grebbestad kan man känna sig allena. Vi var dock två som var där alldeles ensamma!
Här kan du se på fler fototrissare!
Klicka på bilderna för att det ska bli större

På skärgårdstur utanför Uddevalla föll ett regn som efterföljdes av sol och en vacker regnbåge. Vi fick oss en solouppvisning av en kille på vattenscoter

 Vid en biltur uppe på Kroppefjäll, Dalsland  hittade vi denna fina sjö med näckrosor. Fotade denna enstaka näckros bland alla andra :)

14 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Fin triss, regnbågsbilden är kanon!

Pysselfarmor sa...

Vilka läckra bilder du bjuder på och den tredje är suverän. Gör en vacker tavla av den!

Anonym sa...

Den där mittenbilden är helt underbar!!
Ha en fortsatt bra vecka.

cat sa...

Mycket vackra bilder, gillar särskilt den sista :)

anemonen sa...

Det här är en triss i min smak. Gillar den skarpt!

Gammelsmurfen sa...

Mycket fin triss!! Mittenbilden är ju underbar

Erik "Semlan" sa...

Det var en fin triss. Ska jag välja ut något så blir det fotot på regnbågen och vattenscoterkillen. Underbart att få hela regnbågen så där! :-)
Rent fotografiskt gillar jag första bilden också, snyggt foto med klippor och lite huskänsla.

mikael H sa...

Vilka goa bilder och en duktig fotograf.

Bitten sa...

Jättefina bilder, gillar nog den första mest!

Jan Helleberg sa...

Oj vilken vacker triss, gillar alla tre skarpt. :)

ormbunke sa...

Den sista bilden blir min favorit trots regnbågen på andra. Den sista bilden i min triss är en lövsångare. Ha de gott. Anita

Ika sa...

Vilka bilder så fina, underbart ljus i första bilden.

Per-Anders sa...

Regnbågen är fantastiskt fint fångad. Snyggt med vattenskotern under regnbågen.

Carmen Barriuso sa...

¡¡increible el arco iris!! Precioso