måndag 9 maj 2011

Fototriss del 135: Drömma

Jag drömmer om att få råd att köpa in några fina objektiv till min kamera.  Macrofotografering  är spännande och roligt. Kanske tomten kommer med ett macro i år. Jag ska försöka vara snäll HELA året.

Med lånade objektiv under gångna helgen testade jag på allt möjligt.

Lyckades t.o.m fånga några gäss i landningen.

Tog minst 500 bilder under helgen men det blev bara ca 50 bilder som jag själv tyckte var hyffsade.

Men men övning ger färdighet sägs det....

 

http://fototriss.blogspot.com 

 

                                                                                             Kabbleka

Caltha palustris L.


Trift

Armeria maritima Willd.

                                             

                                                    

                                               Kanadagås (Branta canadensis)



3 kommentarer:

Maria sa...

50 av 500 är faktiskt inte så illa. Det är ju det som är så bra med digitalkameror, att det bara är att knäppa på :)

Tack för din kommentar!

Marie-Louise sa...

Vilken fin tolkning med jättefina bilder.

Jah Hollis sa...

Visst är det så. Och med den digitala tekniken behöver man ju inte bekymra sig för att slösa bort film.