torsdag 28 maj 2015

Stockholm i mitt hjärta.........

Långweekend med goa vänner i huvudstaden, ja hur kan det vara.
Jo alldeles väldigt kul.
Dagar fulla med aktiviteter.
Fredag kväll avnjöts med "Livet är en slager" på Cirkus.
Fytti rackarns bra.
Boende med Knugen som granne och Gamla stan in i gränderna bredvid, kan man ju inte heller klaga på.
Vilka förmåner COOP har för sina medlemmar. Jag borde nästan få extra bonus för all reklam jag gör för prisvärdiga övernattningar :)

 Hum Hum Humlegården i ljuvlig grönska och en fröjd för ögat att promenera i.




Kungen av Kungsan eller i alla fall huvet full av måsar och axlar vita av b..s.
Kungsträdgården var knökad av folk så den passerade vi fort!!
Slottet och historien om de kungliga  är ju lite spännande. Guidad vandring inom slottets väggar med en inspirerad guide, ja henne kunde man följt och lyssnat på hur länge som helst.


 Jag var nog inte den enda som fotade denna slottsvakt. Han skötte hedersuppdraget så galant :)
Brum brum invaderade helgen. Några mille parkerade sig på Slottsbron under helgen innan de drog i väg mot Norge under söndagen för att delta i rikemansracet Gumball.
Stockholm - Las Vegas

Skumma detaljer eller är det bara ett förtydligande om att det är innehavare av en sådan som kör bilen.
Undrar bara vad dom filmade och kommer vi att finnas med i något sammandrag på nyheterna eller vad?
Det skulle ju vara kändisar med, men hur många bil kändisar känner vi!
Så jag har nog en del på bild men int känn jag dom.
Dolf Lundgren hittade vi i alla fall :)
Lördagen åkte vi en heldag med skärgårdsbåtarna ut till Sandhamn. Kan verkligen rekommendera är skärgårdstur.
Mycket vackert.


Mitt fotografera fotokompis i full färd med fotande :)
Många F där :)

2 kommentarer:

mammakero sa...

Så fina bilder du visar upp! Det är verkligen underbart kul att ha en helg i Stockholm med vänner! Jag var där i mitten av april och såg Livet är en schlager! Jag tyckte till och med Johan Glans var överraskande bra... för inte trodde jag en stå-upp komiker kunde agera, dansa eller sjunga!

reneesfotoblogg sa...

Roat sig kungligt ser jag!