tisdag 24 september 2013

Anni Gudrun Edrud-Börjesson Dopdagen 21 september 2013

Anni, mitt lilla hjärta, så nyfiken på livet, döptes i lördags.
Och det skötte hon med den äran.På gott humör hela dopet igenom :)
Anni efter min mamma, Annas mormor och Annis gamlamormor som gläds där uppe bland molnen.

                                                       Vad gör du mormor?
                     Försök och motstå dom här ögonen när dom kikar rätt in i hjärtat :)
 Hela familjen med dopföräldrar och nedan när syskonen Albin och Vanessa häller i dopvattnet.
Här är brudarna som kidnappat varsitt knyte. Ps. Mina båda två. Eva får bara låna en stund :)
Mormor Lena  sittandes med dagens huvudrollsinnehavare Anni och Eva, min gamla vapendragare, med mitt andra lilla knyte, Thelma, som ska döpas i oktober.


 Min snygge son, Peter, fadder till Anni och snart är det dags för hans dotter att döpas
                                         Hallå mormor, ser du mig? Här uppe är jag :)
                               Lite tugg på prästkappan, hm men den smakade inte så gott :)
Nedan ett foto där lilla dockan tittar länge in i mormors ögon. Undras vad hon tänker på och vad hon ser. Vilket fall som helst, så gick det rätt in i hjärtat :)

Albin min lilla älskade kille
 Anni med amerika-klänningen och tillhörande blingbling-skor

Dopkudde med foto taget av min fotokompis http://reneesfotoblogg.blogspot.se/2013/09/anni-gudrun.html
Kudden sydd och tillverkad av https://www.facebook.com/groups/riittas.alster/

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Detta barn kommer att bli/är en riktig liten linslus tack vare att mormor fotar.

Rantamor sa...

Vilken söt liten tjej, faller pladask för hennes charm.
Har du fyra barnbarn nu ??
Själv har vi tre killar, Colin, John och Vincent, alla lika fina och älskade.
Det är så härligt med dom små som kommer med sin kravlösa kärlek.

Ha det gott Liisanantti.

Tjingelingen från Rantamor.

Anonym sa...

Vilka fina bilder, ser ut att ha vart en toppen dag. Förstår att det är svårt att stå emot de ögonen.

Linnéa sa...

Så himla rart o gulligt. Förstår att du är riktigt stolt o glad i hjärtat!!!! Fina bilder!

mammakero sa...

Sicken söt liten raring!! Jag förstår att mormor är i sitt esse med alla små runt sej och få klä Anni i Amerikaklänningen! Så fint! Hur tycker Albin om alla bebisar?

mammakero sa...

Jag trodde jag förnyade mitt wordfeudkonto, men tydligen så raderade jag allt. Hoppas du kan hitta mej, jag kan inte länka till dej igen.