söndag 3 juni 2012

Får jag presentera en liten Tyra

En liten Tyra med mamma Madeleine utökar min lilla familj :)
En härlig pratglad och frågvis liten 6-årig tjeja från Svenljunga.
Jag hade den stora äran att ha damerna boendes hos mig i förra veckan.
Som brukligt i Surte, så åker man upp till fågeldammarna i Surte.
Och det gjorde vi förstås.
Albin, mitt barnbarn och jag brukar oxå åka och mata fåglarna i dessa små sjöar.
Så nu blir det 2 stycken 6-åringar som ska förses med bröd.
1 juli flyttar alla 3 till Kungälv och jag önskar alla tre, lycka till :)

 Social och matglad pippi, som kan matas direkt ur hand.




Detta gäng fiskmåsar hade något konstigt möte. Dom skrek varandra rätt i öronen i säkert 5 minuter. Det gick knappt att göra sig hörd p.g.a. av skränandet.
Men till slut var dom överens och lugnet la sig över fågeldammarna i Surte igen.

Mamma Madde och Tyra


2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Säkert något styrelsemöte!

mammakero sa...

Fina bilder du visar upp, kul med utökning i familjen! Måsar är underliga fåglar, mest deras möten som alltid innefattar en massa skrikande. Sista bilden är såå vacker!