söndag 8 april 2012

Påskutflykt utan kvast

Idag stod biltur till Varberg på dagordningen.
Getteröns Naturum var första stoppet för se om flyttfåglarna börjat anlända Sweden ännu.
Ja men ska jag ärlig så brukar jag tycka att våfflan på fiket är det bästa på mitt årliga besök där.
Och just idag när jag kommer , så var den slut :(
Därefter for vi mot Äskhultsby för att fota dessa gamla påskliljor som hade börjar blomma.
Vilken fotomiljö. Dit måste man ju åka till sommaren när allt är i gång med djur och allt.
Ps, där finns fik oxå. Undrar om dom har våfflor :)

(Har ärligen knyckt en bild från min särbo, som han tagit med sin ajfon, (det var väl ok? Puss )

Dagen avlutades hos svägerskan med familj i Onsala som bjöd på god mat.
Kan man få en bättre avslutning på dagen :)
Hann även åka bort till deras affär och fylla på förrådet av doftljus.
Ja ja ett armband hängde sig envist med i påsen.
Blomster Torpet i Onsala har ni vägarna förbi så slink in så får ni se alla fina saker som finns där.
Lite extraerbjudanden om ni okejar via denna länk på Facebook och naturligtvis om ni hälsar från mig :)

Egna foton dröjer ett tag till. Datorn är på lagning med bildhanteringsprogram och allt.
Vi får väl se om det behövs en ny dator eller om det är något enkelt billigt fel bara :)

Imorgon blir det jobb igen. Påskledigheten är över för min del.
Njut alla ni andra som är lediga :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken snygg bild, rätt komponerad. Ett härligt ställe att besöka. Väntar med spänning på de andra bilderna du tog:-)) Mikael Heintze

Anki sa...

Trist att våfflorna var slut... men det blev visst en bra dag ändå :)
Hoppas du får ordning på datorn snart - kul att se lite mer bilder.
Ha en bra annandag!

mammakero sa...

Det tråkiga är att jag har problem med att kommentera dina inlägg, igår till exempel så kom aldrig kommentarfältet upp. Nu är det uppe, men det ser jättekonstigt ut!
Skrev igår att jag skrattade åt din bild på kycklingen och det stekta ägget! Och önska dej en härlig påsk.
Din andra hälft har verkligen lyckats med sin mobilbild. Längtar efter dina bilder från detta mysiga ställe!

Rantamor sa...

Hoppas att du snart får igen din dator, inget kul att ha den på lagning...lite tomt blir det allt.
FB är jag ju inte me i, har som inte haft något behov...
håller mig till mitt bloggande.

Ha en finfin vecka.