fredag 16 december 2011

Ja se ungar och en tokig mormor

För 2 veckor sedan övade jag och mitt 5-åriga barnbarn, Albin på att skriva hans namn.
A = 2 snea streck + ett streck i mitten
L= 1 rakt streck ner och ett litet streck längst ner
B= streck ner + 2 ringar som 2 tuttar (tyckte han var jättekul)
I= ett rakt streck
N= 2 streck med ett streck på sneden ner
Idag och över helgen lånar jag den lille mannen igen.
Och vilken fin tröja han hade på sig med text Albin på, som han skrivit o gjort på dagis.
Kan du skriva ditt namn nu? frågar jag.
Nä men jag kan skriva B som med 2 tuttar på!!
Hjälp, har han sagt så på dagis tro??
Undrar vad dom tror om denna mormodern? Får nog börja välja mina ord :)

2 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Lugn, det går över. En till mig närstående (när han var i samma ålder) fick stora skälvan när han kom in på Lindex damunderkläder och vrålade: TITTA TUTTAR!!!! Han bläddrade snabbt fram till damunderkläder i postorderkatalogerna också. Kort sagt så var han fascinerad av tuttar. Men det försvann. När det återkommer vet jag inte men det lär det väl göra.

mammakero sa...

HAHAHA!! Jag lovar att det inte hade blivit bättre om du liknat det som ett streck med en rumpa på! Kroppen är toppen i den åldern!