lördag 12 november 2011

Fototriss del 158: Kvinnligt

Kvinnligt: Ja jisses, det var inte lätt det heller. Gränserna raderas ut mellan manligt och kvinnligt.
Men här kommer mina kvinnliga bilder.
Båtar döps oftast med kvinnliga namn och man säger hon om skutan!
En mamma är nog det kvinnligaste som finns och det kan aldrig bli manligt, att vara eller bli mamma.
Där fick jag till det, eller hur)
Sista bilden är inte heller garanti numera att det är så kvinnligt. Men än så länge känner jag bara kvinnor i min närhet som sätter på lösnaglar.
Själv fick jag mig ett hastigt infall för ett tag sedan, mest pga det var extrapris i nagelbutiken jag passerade.
Och nu vet jag varför en del söker hushållsnära tjänster.
Tog ett tag innan jag ens kunde hantera disktrasan, kameralocket behövde jag hjälp med att få av :)
Fler bilder på temat

14 kommentarer:

Linnea sa...

Dreglar när jag ser segelbåten.Fin strandbild och naglarna herregud, kan man ens klia sig i örat. Kul triss Lena! Min doja och dina naglar, sen kan vi ut och härja!

Barnens Hjältar sa...

Bra trissat, där tycker jag du fick till det bra!

Anna tassar in.. sa...

Härligt..ja eller hur båtar är kvinnor rakt igenom..så vackra som ett smycke på hav o sjö..

Mamma..mmm mer kvinnligt blir det inte..

Lösnaglar..himmel det har jag aldrig provat..

Åke Blomqvist sa...

Vad är kvinnligt numera ja? Gränserna har helt suddast ut, vissa män vill gå i kvinnokläder, smyckas som en kvinna också... Man väljer själv numera och endast fördommar sätter gränser. Min triss verkar inte populär ;) Båtbilden gillas, jag var själv ute till havs i en: Hon imorse.

Kerstin: sa...

Snygg trissat och du har verkligen tänkt till. Underbar bild på segelbåten. Nu längtar jag till sommaren.

Pysselfarmor sa...

Kreativt löst....segelbåtsbilden är så vacker. Men naglarna blir jag väldigt konfunderad över - tydligen ska du inte i varje fall dreja någon keramikskål....det fungerar inte med sådana naglar kan jag säga... ;-))

Ingalill sa...

Den andra bilden är så vacker :)

reneesfotoblogg sa...

Tycker dina infallsvinklar är riktigt bra!

SigridfraEnget sa...

Jättevackra bilder.

skogstrollet sa...

Jag har inte någon erfarenhet av segelbåtar. Bara rodd- och små motorb. Men jag vet att segelskutor brukar få kvinnliga namn.
Att få vara mamma är att få visa sin kvinnlighet men lösnaglar, usch. De är inte ens fina, jag tänker jämt på klor.
Fina trissbilder!

Jah Hollis sa...

Fina varianter på temat. Bra tolkat.

ormbunke sa...

Den andra bilden fastnade jag för.Naglarna tror jag inte passar på mig då jag klipper mina kort för att undvika att få massa skit under dem vid trädgårdsarbete. Vilken härlig fotoutflykt ni måste ha haft men säkert väldigt jobbig. Såg ut att va väldigt kuperat. Ha de gott. Anita

kaxi sa...

Vackra bilder och fina tankar bakom. Och om du behöll klorna i den längden så är jag förvånad om du ens klarade av att klä dig själv:) Kvinnligt med vackra naglar men de är ofta ivägen.

Anni sa...

Ja, visst var det ett svårt tema! Men du klarade det med bravur. Gillar din båtbild skarpt - härlig sommarkänsla i den1