torsdag 9 juni 2011



                                     Mormors lille snickarkille

Här snickras räcke till verandan så att mormor inte ska ramla ner!!
Efter att ha bankat ett par timmar med sin plasthammare fick han mig till att åka till Bauhaus, Torp, Uddevalla. Mitt i stora sommarvärmen.
Ja ja vad gör man inte för detta underverk till barn :)
For iväg och väl framme och parkering var klart upptäcker jag till min fasa att plånboken låg kvar i vagnen i Ljungskile.
Det var ju bara och åka tillbaka och hämta pengar och med risk för soppatorsk på vägen. För det skulle jag oxå göra på vägen när jag ändå var ut och körde.
Men allt gick bra, bilen fick bränsle och Albin hammare och spik och "sågare"
Han sågade och bankade som den värste snickare och den första riktiga spiken han slog i, gick rakt ner:)
Men sedan kom det lite arbetsskador: Sågade sig i låret och i tumnageln.
Sågaren fick vila men hammaren smällde på ett tag till innan det var dags för nattvila.
Om ca 15-16 år kommer han att bli en utmärkt och energisk arbetskraft för vilken arbetsgivare som helst.
 

Inga kommentarer: